Przejdź do treści
Szkoła Podstawowa nr 143 im. Stefana Starzyńskiego w Warszawie
Prace uczniówProjektyŻycie szkoły

Dzień projektowy „Woda” w klasach 4, 5 i 7

Niedawno pisaliśmy o tym, jak klasy 6 pracowały podczas dnia projektowego 22 kwietnia. Dzisiaj chcielibyśmy przedstawić efekty prac klas czwartych, piątych i siódmych. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć i relacji filmowej!

Klasy 4 pracowały nad projektami interdyscyplinarnymi łączącymi historię, matematykę, plastykę, informatykę i etykę. Uczniowie zdobyli wiedzę na temat tego, dlaczego pierwsze cywilizacje powstawały na rzekami. Wykonali makiety starożytnego Egiptu, w których zawarli modele ostrosłupów. Ćwiczyli trudną technikę farb wodnych – akwareli. Poznali postać filozofa – Talesa z Miletu, który uważał wodę za podstawę całej przyrody i uzupełnili komiksy przedstawiające jego poglądy. Czwartoklasiści doskonalili umiejętność współpracy i planowania, wyszukiwania informacji w Sieci, rozwijali kreatywność i myślenie logiczne.

Klasy 5 zajmowały się zagadnieniami związanymi z oszczędzaniem wody, łącząc umiejętności z języka polskiego, biologii, matematyki i języka angielskiego. Uczniowie stworzyli piękne lapbooki, w których w interesujący i interaktywny sposób zawarli zebrane informacje. Przedstawili oni, w jaki sposób woda trafia do naszych kranów i co dalej się z nią dzieje. Obliczyli, w jaki sposób w domach możemy oszczędzać wodę (np. używając zmywarki zamiast ręcznego zmywania czy korzystając z prysznica zamiast wanny), a wnioski z tych obliczeń zawarli w swoich pracach. Opracowali także rymy i porównania z wodą, które następnie wykorzystali do ułożenia wierszy zachęcających do oszczędzania wody. Dzieci podszlifowały także swoje słownictwo związane z wodą i na jego podstawie napisały rady, w jaki sposób można wykorzystywać mniej wody w gospodarstwach domowych.

Z kolei klasy 7 pracowały nad własnym projektem akwarium słonowodnego. Ich zadaniem było zaplanowanie odpowiedniego wyposażenia, dobór „mieszkańców” akwarium i dostosowanie jego wielkości do wybranych przez uczniów gatunków zwierząt. Wizualizacje swoich projektów uczniowie wykonali w programie Scratch.