Szkoła Podstawowa nr 143 im. Stefana Starzyńskiego w Warszawie
Prace uczniówŻycie szkoły

Ogród botaniczny na miarę XXI wieku!

Ucząc w naszej szkole, bardzo często wykorzystujemy pracę w grupach oraz rozwijamy różne rodzaje krytycznego myślenia. W klasie 2a, po przeczytaniu lektury “Karolcia”, uczniowie odnaleźli niebieskie koraliki – czas więc na marzenia!

Szybki podział na 5 grup, każda dostaje kartkę z wybranym miejscem, które dzieci mogą uratować i zagospodarować/zaplanować – plac zabaw, ogród botaniczny, teatr, plaża nad rzeką, restauracja. Wędrujące kartki co 2 minuty zmieniają grupę. Uczniowie czytają, co zaproponowali koledzy i dodają kolejne pomysły. Pomysły do potęgi! To jest właśnie moc tego ćwiczenia – co dwie głowy, to nie jedna, a co pięć grup wymyśli, to po prostu szok!

Po ostatniej zmianie szybka analiza i wybór 3 najciekawszych pomysłów, którymi uczniowie podzielą się z całą klasą, np.: „W ogrodzie będą podziemne, przeszklone tunele, żeby dzieci mogły poczuć się jak krety. Żeby można było oglądać system korzeniowy drzew. W tunelach można będzie zobaczyć, jak woda przedostaje się przez kolejne warstwy ziemi oraz obserwować żuki i dżdżownice, które chodzą pod ziemią, a zimą śpią. Można też gdzieś zakopać skarb – to fajne, odkryć gdzieś skarb!” Taka wyobraźnia to największy skarb! Gdzie jest taki ogród botaniczny?! Gdzie są kreatywni projektanci ogrodów??? To TRZEBA już budować!

Skip to content