Indeks Qulturalny
Serdecznie zachęcamy uczniów naszej szkoły, którzy biorą udział w różnych formach aktywności kulturalnej, do założenia własnego Indeksu Qulturalnego – w skrócie: IQ. Indeks Qulturalny jest dokumentem potwierdzającym aktywność ucznia w pozaszkolnych zorganizowanych formach aktywności kulturalnych. Pozwoli on poznać i docenić artystyczną działalność ucznia.
Zaszczyt otrzymania pierwszego indeksu z numerem 01 przypadł Witkowi Maciakowi z 5B. Jeśli chcecie otrzymać prestiżowy numerek 02 i zacząć wypełniać swój indeks, zgłoście się do wychowawcy!
Więcej informacji o IQ poniżej.
Jak w systemie edukacji formalnej zauważyć, że wielu młodych ludzi realizuje swoje aktywności kulturalne poza szkołą? W ramach Warszawskiego programu Edukacji Kulturalnej wprowadzamy “IQ – Indeks Kulturalny jako” rozwiązanie systemowe, pozwalające na to, by działania uczniów były zauważone w szkole. Docenienie ich aktywności w pozaszkolnej edukacji jest istotnym elementem edukacji kulturalnej dzieci i młodzieży.
Pamiętajmy, że w procesie edukacji ważne są indywidualne potrzeby uczestnika i otwarta możliwość dokonywania wyboru drogi edukacyjnej. Szkoła nie jest jedynym miejscem, a edukacja formalna nie stanowi jedynej możliwości uczenia się. Edukacja pozaszkolna to duży i różnorodny obszar szeroko rozumianych organizacji i instytucji, coraz częściej postrzeganych jako miejsce zdobywania wiedzy, kształcenia umiejętności i efektywnego nabywania kompetencji.
Dlaczego warto wydawać taki dokument uczniom?
Po pierwsze świadczy on o nabytych poza szkołą umiejętnościach i wiedzy.
Po drugie ułatwia odnotowywanie aktywność ucznia pozwalając, na przykład, na zwiększenie oceny ze sprawowania.
Po trzecie daje możliwość premiowania ucznia w procesie rekrutacji.
Po czwarte motywuje go do systematycznego korzystania z zajęć rozwijających jego pasje i zainteresowania poza szkolnym programem nauczania.
Po piąte będzie znakomitą bazą wiedzy o potencjale jakim dysponuje szkoła.
A co najważniejsze, będzie wsparciem dla uczniów, którzy nie zawsze potrafią promować swoje talenty lub choćby pozytywnie zaistnieć w świadomości społeczności szkolnej.
(Źródło: http://edukacjakulturalna.pl/wpek,1,10098.html)