Sampel, czyli przekrój dźwiękowy owada
19 września rozpoczął się 68. Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”, a w nim jubileuszowa – 15 edycja Małej Warszawskiej Jesieni. Prace do „jesieni” zaczęły się dla nas wiosną, gdy obudziły się owady, a uczniowie wraz z profesjonalnymi twórcami zaczęli tworzyć niewyobrażalne koncepcje wizualno-dźwiękowo-literackie. Dzieciaki stworzyły pięć warszawskich hybryd-owadów, nadały im wygląd i osobowość, opowiedziały przygody, stworzyły języki oraz dźwięki towarzyszące przemieszczania się postaci w przestrzeni.
Finał prac został zaprezentowany podczas wystawy „Sampel, czyli przekrój dźwiękowy owada”, na którym powitał nas Dyrektor Festiwalu Jerzy Kornowicz, kuratorka wystawy Anna Kierkosz oraz artyści – kompozytor Andrej Jeudakimau, fotograf i artysta audiowizualny Amadeusz Nosal. Na wystawie można było zapoznać się z całym procesem powstawania kolejnych etapów projektu oraz animacjami. Spostrzegawczy odbiorcy dostrzegli, że partytury dźwiękowe to po prostu ciała owadów, a zostały one zaśpiewane i zinterpretowane przez niezwykłą szwedzka śpiewaczkę p. Marię Johansson Josephsson.
A kiedy wydawało się, że to już koniec, nastąpił… epilog, choć to był początek nowej zabawy – po zeskanowaniu kodu qr uczestnicy wystawy weszli w posiadanie samploskopu, który niczym kompas kieruje użytkownikami w poszukiwaniu owadów na terenie Warszawy – a im bliżej owada się znajdziesz, tym dokładniej go widzisz i lepiej słyszysz!
















