Nasza pierwsza lektura szkolna
Pewnego dnia w klasie 1b padło pytanie „A jaką lekturę będziemy czytać pierwszą?”. Odpowiedź była dla dzieci dosyć zaskakująca – dowolną! Uczniowie bowiem sami wybrali sobie książkę, którą chcieliby przeczytać, a potem przedstawić ją klasie.
Przygoda z czytaniem lektur rozpoczęła się od wspólnego wyjścia do szkolnej biblioteki. Porozmawialiśmy w niej o tym, po co nam właściwie umiejętność czytania i dlaczego ludzie czytają książki. Na koniec spotkania dzieci mogły wybrać i wypożyczyć książkę, która ich najbardziej zaciekawiła.
Kiedy termin na przeczytanie książki minął, każdy z uczniów w końcu przyniósł do klasy przeczytane lektury. Pokonując stres i tremę opowiadali przed kolegami i koleżankami o swoich uczuciach związanych z książką, oceniali ją za pomocą gwiazdek, a także zdradzali kilka ciekawych wątków ze swojej książki (oczywiście tylko troszeczkę, by ktoś, to sięgnie po nią w przyszłości, nie wiedział o niej za dużo ;)). Uczniowie wypełnili również karty dotyczące lektury, a następnie razem stworzyli „Segregator książkowych rekomendacji”, do którego każdy może zajrzeć, by zainspirować się, jeżeli w danej chwili nie wie się, co chciałoby się przeczytać. A kto wie, może w przyszłości jeszcze pojawią się inne, ciekawe „polecajki”? 🙂












