Zajęcia z kreatywnego myślenia
Już od września w klasach trzecich ruszyły zajęcia z kreatywnego myślenia. Niektóre z nich dotyczą oczywiście myślenia matematycznego, które również jest kreatywne. Na tych zajęciach będziemy przekonywać się o tym, że matematyka może być przyjemna i nawet łatwa, jeśli podejdziemy do niej przyjaźnie, z pomysłem i dobrymi chęciami. Przy okazji nauczymy się współpracować, rozmawiać o matematycznych problemach, rozwijać naszą wyobraźnię i doskonalić naszą cierpliwość, gdy coś nie od razu nam wychodzi… Trzecioklasiści są wspaniali i bardzo chętnie podejmują wyzwania. Chyba Królowa Nauk – Matematyka zdobędzie nowych przyjaciół.
Margaryta Orzechowska
Co można zrobić z kwadratową kartką?
Trzecioklasiści podjęli następujące wyzwanie:
1. Rozetnij kartkę na cztery takie same trójkąty.
2. Rozetnij drugą kartkę na inne cztery takie same trójkąty.
3. Ułóż z czterech trójkątów (w dwóch wersjach): kwadrat, prostokąt, równoległobok, trapez i trójkąt.
4. Wykonaj rysunki rozwiązań do kolejnych poleceń.
5. Znajdź koleżankę lub kolegę i z ośmiu takich samych trójkątów ułóż kolejne figury z punktu 3. Spróbujcie wykonać te polecenia – uprzedzamy, że nie jest to takie proste jak się wydaje, ale możliwe do wykonania. Czy podejmujesz wyzwanie?
























Co to jest kwadrat liczby?
Jeśli nie wiecie, zapytajcie Trzecioklasistów, bo oni już wiedzą. Przy okazji budowania kwadratów liczb, dowiedzieliśmy się, co to jest potęgowanie i powtórzyliśmy sobie ciekawe działania z tabliczki mnożenia. Zadaniem Trzecioklasistów było narysowanie i rozmieszczenie na kartce A4 wszystkich kwadratów liczb, które występują w tabliczce mnożenia – Wszystkim się udało! Przy okazji Trzecioklasiści ćwiczyli wyobraźnię geometryczną i doskonalili sprawności posługiwania się przyborami geometrycznymi. Gratulujemy – trening czyni mistrza!























Mozaiki geometryczne
Zabawa w układanie mozaiki była tak naprawdę pretekstem do rozmowy na temat wielokątów foremnych. Teraz już Trzecioklasiści wiedzą, że wielokąty foremne mają boki równej długości i takie same kąty. W swoich mozaikach wykorzystali dwa typy wielokątów, które nie są foremne. Ciekawe, czy odgadniecie, które to figury – wystarczy dobrze przyjrzeć się zdjęciom. Miłej zabawy życzą Trzecioklasiści!
























































