Wiosenna pogoda – raz słońce, raz woda!
Uczyliśmy się o wiośnie i pogodzie, tylko nie mogliśmy się zdecydować jak to zrobić – podręcznik, doświadczenia z wodą, a może kodowanie z robotami? Zrobiliśmy więc wszystko. 😀 Najpierw patrzyliśmy w chmury, a potem kreatywnie nazywaliśmy ich rodzaje – ślimakowe, słoniowe, żółwiowe (w IV klasie zapytamy pana Maćka na przyrodzie, który rodzaj chmur lubi najbardziej…). Później zrobiliśmy różne doświadczenia z wodą (no dobra, trochę się jej rozlało po sali, ale nie ma się co martwić – przecież woda paruje). Na koniec przyszła jeszcze p. Ola, która wykorzystując roboty i plansze edukacyjne, powtórzyła z nami, jak woda krąży w przyrodzie. Zamknęliśmy trochę wody w torebce i teraz w czasie przerw możemy dalej obserwować to zjawisko. Do tematu wody jeszcze wrócimy – 22 marca to Światowy Dzień Wody i dużo możemy się o niej dowiedzieć.














